Aspekt astronomiczny w edukacji montessoriańskiej stanowi punkt wyjścia. To stąd dziecko wyrusza w długą naukową podróż od początków wszechświata, poprzez narodziny życia na Ziemi, pojawienie się na niej pierwszych ludzi, do późniejszych wielkich cywilizacyjnych zdobyczy ludzkości, czyli pisma i systemów liczbowych. Wszystko to po to, by dotrzeć do celu, którym jest uniwersalne centrum samego siebie oraz wszystkiego, co istnieje. Taka podróż jest również okazją, by dzięki treściom z zakresu astronomii, w umyśle dziecka, wiedza naukowa mogła zacząć konkurować z wiedzą potoczną o kosmosie, by mogła być przyswajana w sposób systematyczny, uporządkowany i tworzący strukturę. Kluczową rolę w budowaniu pojęć umysłowych stanowi źródło informacji. Dziecku jest zatem potrzebny dorosły, czyli przewodnik. Serdecznie zapraszam na opowieść o tym, jak staram się towarzyszyć dzieciom w pierwszym – astronomicznym etapie tej podróży, o czym w czasie drogi rozmawiamy i w jaki sposób dzieci zamieniają tę podróż w swoją wielką kosmiczną przygodę.