8.00 – 8.45

Rejestracja uczestników

8:45-10:15

Język w przygotowanym otoczeniu Montessori. Od „maszynerii” ku podążaniu za dzieckiem – z inspiracji edukacją Montessori w szkołach hiszpańskich.

Język, jak mawiała Maria Montessori, jest jedną z największych zdobyczy ludzkości stanowiącą fundament komunikacji, relacji i edukacji. Jednocz...

10.15 – 10.35

Przerwa kawowa

10.35 – 12.00

Kreatywne nauczanie języka w grupie międzynarodowej

Warsztat będzie dotyczył edukacji językowej w metodzie Montessori w międzynarodowych placówkach. W naszych placówkach prowadzimy zajęcia tylko ...

10.35 – 12.00

Nauczanie języka w przestrzeni outdoorowej w zgodzie z podejściem pedagogii 100 języków dziecka Lorisa Malaguzzi.

Chciałabym by prowadzony przeze mnie wykład stał się warsztatem i przestrzenią do dyskusji. Podczas godzinnego wystąpienia chciałabym opowiedzi...

10.35 – 12.00

Język współpracy z rodzicami

W pracy nauczyciela i dyrektora istotną rolę odgrywa współpraca z rodzicami. Budowanie relacji w oparciu o wzajemne zaufanie i dobrą komunikację...

12:10-13:30

Idąc śladami Marii Montessori

W moim wystąpieniu przedstawię w  formie prezentacji multimedialnej dwa nurty działalności Marii Montessori: w zakresie edukacji i wychowania. Ws...

13.30 –14.30

Przerwa obiadowa

14.30– 15.30

Tu mówi mózg…

Nie ma bardziej ludzkiej funkcji mózgu niż język i mowa. Funkcje językowe kształtują się wraz z rozwojem mózgu i zostają powiązane z wieloma...

15.30 – 16.00

Przerwa kawowa

09.00–10.15

Sesje warsztatowe nr 2

09.00 – 10.15

Nauka czytania i pisania w ujęciu glottodydaktyki

Podstawą procesu nauczania jest czytanie ze zrozumieniem. Dlatego właśnie na przygotowanie do opanowania prawidłowej techniki czytania kładziemy ...

09.00 – 10.15

Wielka Lekcja Pisma

"Wielka Opowieść o Wole i Domu" to jedna z kluczowych Wielkich Lekcji w systemie Montessori. Jest angażującą, bogatą historią, pozwalającą dz...

09.00 – 10.15

Metalowe ramki – czy wiesz, jaki skarb masz w klasie?

Czy obrysy to tylko małe, pionowe kreseczki, które należy pieczołowicie kreślić niczym zefirek muskający lekko kartkę? Och, nie! To o wiele wi...

09.00 – 10.15

Czytanie sylabowe – 18 struktur

Rozpoczynając pracę jako nauczycielki Montessori zetknęłyśmy się z różnymi metodami nauki czytania. Obserwując dzieci zauważyłyśmy, że na...

10.30 – 11.45

Wielka Lekcja Pisma

"Wielka Opowieść o Wole i Domu" to jedna z kluczowych Wielkich Lekcji w systemie Montessori. Jest angażującą, bogatą historią, pozwalającą dz...

10.30 – 11.45

Językowe pomoce Montessori

Od 5 lat prowadzę w Trójmieście Kurs Przedszkolny dla osób pragnących zostać Nauczycielem Montessori. Możliwość towarzyszenia uczestnikom kur...

10.30 – 11.45

Kaligrafia i jej wpływ na rozwój dziecka

Już ponad dwadzieścia lat pracuję z dziećmi i nauczycielami. Współtworzę szkołę i przedszkole montessoriańskie, dzięki czemu mogę obserwow...

10.30 – 11.45

Czytanie dla rozwoju. Nauka czytania w metodzie Cudowne Dziecko. Wykład online.

Jako pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca i rodzic zaangażowany w edukację małego dziecka, dr Aneta Czerska opracowała metod...

11.45 – 12.45

Przerwa obiadowa

12.45 – 14.00

Piękno jest w oku obserwatora – nauczyciel jako lider

Jeśli masz wpływ choć na jedną osobę w swoim życiu to jesteś liderem. Na tym warsztacie chciałabym wspólnie z Wami odpowiedzieć na pytania: ...

12.45 – 14.00

Czytanie dla rozwoju. Nauka czytania w metodzie Cudowne Dziecko. Wykład online.

Jako pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca i rodzic zaangażowany w edukację małego dziecka, dr Aneta Czerska opracowała metod...

12.45 – 14.00

Językowe aspekty specyficznych trudności w uczeniu się dzieci

W wystąpieniu chciałabym rozszyfrować pojęcie specyficznych trudności w uczeniu się jako szerokiego terminu obejmującego zarówno dysleksję, d...

12.45 – 14.00

Nauczanie języka w przestrzeni outdoorowej w zgodzie z podejściem pedagogii 100 języków dziecka Lorisa Malaguzzi.

Chciałabym by prowadzony przeze mnie wykład stał się warsztatem i przestrzenią do dyskusji. Podczas godzinnego wystąpienia chciałabym opowiedzi...

14.00 –14.30

Przerwa kawowa

POWRÓT DO PROGRAMU